Alumínium hengerfejek hegesztése: diesel hengerfejek esetén repedt, sérült előkamrák cseréje, utángyártott, alap és javítóméretesre. A kamra kiszedése után alapméretesnél csere történik, túlméretesnél a kamra helyének felhegesztése és visszamarása után történik a kamra illesztése.
Alumínium hengerfejek hegesztése: repedt hengerfejek javítása AVI hegesztés, esetlegesen más alumínium munkadarabok javítása.( karter, klímacső, felni, generátor pajzs egyéb fedelek)
Bevizsgálás: a gépműhelybe, motorcenterbe beérkező hengerfejek, szétszerelés, bevizsgálása.
Nyomáspróba: hengerfejek, motorblokkok (üres, csupasz motortömb, esetekben szükséges hozzá a vízpumpa, egyéb, a vízteret záró fedelek és csavarok), olajhűtők, EGR-ek, klíma csövek és hűtők. 70-80 °C-on és 4 baron történő nyomatása.
Fontos: Hengerfejek és motorblokkok esetén csak vízteret tudunk nyomatni, olajteret nem! (Serdi gépen történik)
Hengerfejek összeszerelése: hengerfejek rugóig és vezérműtengelyig tartó összeszerelése, hézagállítás, korongozás.
Fontos: nem tömítünk, nem pasztázunk, nem húzunk nyomatékra, vezérlést nem állítunk össze.
Hidrotőke csere: utángyártott és gyári hidrotőkék ellenőrzése (kinyomkodása) és cseréje.
Menetjavítás: gyújtógyertyák, izzítógyertyák, csavarok menetinek ellenőrzése, menetsöprése, átvágása, menetperselyek cseréje.
Síkköszörülés: hengerfejek, motorblokkok (üres, csupasz motortömb), szívó és kipufogó sorok síklapolása, esetleges marása. Sík felületek létrehozása. (Serdi gépen történik)
Szelepfészek (szelepülék) csere: alumínium és öntvény hengerfejeknél nyers anyagból gyártott szelepfészkek századpontos esztergálásq, majd cseréje.
Szelepillesztés: új és régi szelepfészkekhez a szelepek illesztése, bemarása. (Serdi gépen történik)
(kép)
Szelepköszörülés: a szelepek görbeségének ellenőrzése, szeleptányérok élének köszörülése a szelepzárások létrehozásához.
Szelepvezető csere: hengerfejeknél repedt, törött szelepvezetők cseréje, utángyártott alap- és javítóméretesre - egyes estekben egyedi gyártottra. A szelepvezető kiütése, majd a cserét követően a szelepvezető belső méretének megmunkálása következik, amit dörzsárazásnak nevezünk.
Vezérműtengely csapágyazás: a hengerfejben és motorblokkban lévő csapágyak, utángyártott alap és nyers perselyek cseréje, vezérműtengelyhez illesztése, vonalba fúrása.
Bevizsgálás: a gépműhelybe, motorcenterbe beérkező fűzött, és üres motorblokkok szétszerelés, kimérése, bevizsgálása.
Dugattyú átszerelés: Zégergyűrű nélküli, fix csapszeges dugattyúk melegítéses átrakás
Főtengely köszörülés: a főtengelyek hajtó és fekvő csapágyának köszörülése és a hajtókarcsapágy (támcsapágy) illesztése.
Főtengely repedés vizsgálat: UV fény alatt, kontrasztanyagos elektromágneses vizsgálat.
Hajtókar bevizsgálás, perselyezés (csapszegperselyezés): hajtókarok derékszögének és csapágyfészkének ellenőrzése, perselyek cseréje.
Hengerfúrás, hónolás, hüvelyezés: a motorblokk hengereinek javító méretre fúrása, dugattyúk illesztése, hengerperselyek cseréje
Bevizsgálás: a gépműhelybe, motorcenterbe beérkező fűzött, és üres motorblokkok szétszerelés, kimérése, bevizsgálása.
Síkköszörülés: hengerfejek, motorblokkok (üres, csupasz motortömb), szívósorok, kipufogósorok síklapolása, esetleges marása. Sík felületek létrehozása. (Serdi gépen történik
Bevizsgálás: a gépműhelybe (Szakál Motorcenterbe) beérkező turbók szétszerelése, kimérése, bevizsgálása.
Szerelés: turbo középrész és turbo-geometria, geometria-kosár és aktuátor cseréje. Turbo próbapadon történő beállítása és ellenőrzése.
© 2023 Szakál Motorcenter