Hengerfej

Motorblokk

Elérhetőségünk

 

Alumínium hengerfejek hegesztése: diesel hengerfejek esetén repedt, sérült előkamrák cseréje, utángyártott, alap és javítóméretesre. A kamra kiszedése után alapméretesnél csere történik, túlméretesnél a kamra helyének felhegesztése és visszamarása után történik a kamra illesztése.

 

 

 

Alumínium hengerfejek hegesztése: repedt hengerfejek javítása AVI hegesztés, esetlegesen más alumínium munkadarabok javítása.( karter, klímacső, felni, generátor pajzs egyéb fedelek)

 

 

HENGERFEJ

 

Bevizsgálás: a gépműhelybe, motorcenterbe beérkező hengerfejek, szétszerelés, bevizsgálása.

 


Nyomáspróba: hengerfejek, motorblokkok (üres, csupasz motortömb, esetekben szükséges hozzá a vízpumpa, egyéb, a vízteret záró fedelek és csavarok), olajhűtők, EGR-ek, klíma csövek és hűtők. 70-80 °C-on és 4 baron történő nyomatása.

 

Fontos: Hengerfejek és motorblokkok esetén csak vízteret tudunk nyomatni, olajteret nem! (Serdi gépen történik)

 

 

 

Hengerfejek összeszerelése: hengerfejek rugóig és vezérműtengelyig tartó összeszerelése, hézagállítás, korongozás.

Fontos: nem tömítünk, nem pasztázunk, nem húzunk nyomatékra, vezérlést nem állítunk össze.

 

 

 

Hidrotőke csere: utángyártott és gyári hidrotőkék ellenőrzése (kinyomkodása) és cseréje.

 

 

 

Menetjavítás: gyújtógyertyák, izzítógyertyák, csavarok menetinek ellenőrzése, menetsöprése, átvágása, menetperselyek cseréje.

 

 

 

Síkköszörülés: hengerfejek, motorblokkok (üres, csupasz motortömb), szívó és kipufogó sorok síklapolása, esetleges marása. Sík felületek létrehozása. (Serdi gépen történik)

 

 

 

Szelepfészek (szelepülék) csere: alumínium és öntvény hengerfejeknél nyers anyagból gyártott szelepfészkek századpontos esztergálásq, majd cseréje.

 

 

 

Szelepillesztés: új és régi szelepfészkekhez a szelepek illesztése, bemarása. (Serdi gépen történik)

 

(kép)

 

Szelepköszörülés: a szelepek görbeségének ellenőrzése, szeleptányérok élének köszörülése a szelepzárások létrehozásához.

 

 

Szelepvezető csere: hengerfejeknél repedt, törött szelepvezetők cseréje, utángyártott alap- és javítóméretesre - egyes estekben egyedi gyártottra. A szelepvezető kiütése, majd a cserét követően a szelepvezető belső méretének megmunkálása következik, amit dörzsárazásnak nevezünk.

 

 

 

Vezérműtengely csapágyazás: a hengerfejben és motorblokkban lévő csapágyak, utángyártott alap és nyers perselyek cseréje, vezérműtengelyhez illesztése, vonalba fúrása.